donderdag 21 juli 2011

tuin

Zo af en toe lijkt onze voortuin voor mij net de tuin uit Erik en het kleine insectenboek. Zo nu en dan struin ik wat rond om zaadjes te verzamelen. De meiden vinden dat ook leuk en helpen mij dan graag. Het leuke is dat we dan ook op de knieen moeten en zo dicht bij de grond door het oerwoud van de tuin kijken. Daar leeft van alles. De meiden vinden dat prachtig. Fhay is ook niet bang, voor geen enkel kruip, spring of vliegbeest. Op school heeft ze een dikke rups gevonden die ze (heel voortvarend) Fladdertje heeft genoemd. Deze woont nu in een doos in de schuur en word met liefde en toewijding verzorgd en krijgt wat hij hoort te krijgen, zoals Rupsje nooitgenoeg! (uiteraard heb ik op internet wat zitten zoeken en hoop wat te kunnen bijdragen aan de zorg, zodat Fladdertje ook echt zal gaan mogen fladderen, maar aangezien dit mijn eerste rups zou zijn die ik grootbreng, houd ik mijn vingers gekruist). Grappig vind ik dat die kinderen toch iedere keer weer zo verrukt reageren op iedere tor, krekel en mier die ze in de tuin tegenkomen.
En het levert ook weer mooie plaatjes op.






2 opmerkingen: