zaterdag 5 maart 2011



Het blijft mij iedere keer weer verbazen wat vilten doet. De kinderen worden er ook niet zat van en vragen er steeds om. Met buurkinderen zitten we allemaal aan de tafel in mijn knutselkamer en ieder maakt zijn eigen ding. We rollen balletjes. De dames willen er bloemen van maken. Ze zoeken mooie combinaties van kleuren uit voor de verschillende lagen en vinden vooral de verrassing bij het opensnijden van de bollen erg leuk.

Van een buurjongetje verwacht ik in eerste instantie niet dat hij het lang vol houdt. Ik betrap mezelf er op dat ik hem steeds vraag of hij het nog wel leuk vind. Niet echt handig bedenk ik, straks vind hij het niet meer leuk omdat ik er steeds naar vraag. Het is vooral het zepen wat hij zo leuk vind, het zachte kliederen en wrijven. Leuk om zo'n druktemakertje zo rustig te zien kliederen met water, zeep en de wol. Hij heeft ook een duidelijk beeld van wat hij wil maken. Een sneeuwpop.

Het leuke vind ik ook dat iedereen elkaars werk zo lief bewonderd en prijst. Ik hoef geen complimentjes te geven dat doen ze al aan elkaar. Wat wil ik nog meer.

5 opmerkingen:

  1. wat een leuke bloemetjes heb je gemaakt! Net zoals al het andere mooie op je blog. De theemuts vind ik ook heel mooi!
    Wat heerlijk dat de kinderen het ook zo leuk vinden om te vilten, ze zien jou genieten en willen dat ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Peet! Ik heb ook zo'n zin... Is de wol al binnen? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @sigrid
    Dank je wel, Leuk dat je reageerd, je bent mijn eerste onbekende die een reactie achterlaat. Al heb ik jou blog al wel vaker gelezen, maar ik voel me nog zo'n baby in blogland, ben nog een beetje verlegen.

    @ annemiek
    Same here!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bloggen is zo leuk! Ik blog ook nog niet zo lang maar vind het zo leuk en gezellig om mensen tegen te komen die dezelfde interesses hebben. Verlegen hoef je niet te zijn, geniet er maar van!
    Trouwens, ik heb jou gevonden via Annemiek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha grappig. Hier ook een baby in blogland. Was natuurlijk heel nieuwsgierig naar de vrouw achter de kippen ;-). Ik heb steeds een gevoel van gene bij het kijken op andermans blog. Onzinnig, want als je het privé wil houden ga je niet bloggen. Maar toch...zit men wel op je reactie te wachten? Je kent iemands voorgeschiedenis niet en dan lees je over ziekte en verdriet.
    Ik vond het in ieder geval heel leuk dat je op mij reageerde Petra en kom 'stiekem' nog eens bij je gluren!

    BeantwoordenVerwijderen