maandag 21 maart 2011

vogeltjes

Bij de lente horen vogeltjes. Ik word zo blij wakker van het vrolijke gekwetter van vogeltjes in de morgen. 
Pas als ze eind februari/ begin maart weer van zich laten horen merk ik hoe ik ze eigenlijk gemist heb.
Het is de meiden kennelijk ook opgevallen. Ze willen graag vogeltjes prikken. Dus zetten we ons zaterdag middag heerlijk in het zonnetje buiten in de tuin. 
Wol prikken is nog wel wat anders dan wol natvilten en die naalden zijn best scherp. De meiden zijn echter van het zelluf doen.. tot ze zelluf in hun vinger prikken en dan mag mamma de rest doen. Begrijpelijk, maar ik maak wel altijd een deal. Een samenwerking; ik de basis, zij de kleurtjes en ik weer de kleine afwerk dingetjes.
Als het maar leuk en gezellig is. En dat is het, zo met een kopje thee in de zon en alvast wat vroege chocolade eitjes.







5 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk, Peet!
    En wat staat hier een heerlijke zak wol. Ik werd er helemaal blij van toen we gisteren thuiskwamen. Wanneer spreken we af?
    Hoe was het trouwens gisteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke vogeltjes hebben jullie gemaakt. Ik word er helemaal vrolijk van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hej, wat is die Lente toch heerlijk!! Leuk zo knutselen met de dames!

    BeantwoordenVerwijderen