woensdag 11 mei 2011

tas

Mijn moeder wordt binnenkort 70! Respectabele leeftijd. Daar hoort een feestje bij. Na het feestje gaan mijn ouders lekker 3 maanden op vakantie. Heerlijk.
Maar bij een verjaardag hoort ook een cadeautje. Zo vinden de dames. Als volwassenen geven we de laatste jaren alleen iets als we zeker weten dat de jarige dat ook echt graag wil hebben, want men verzameld al zoveel troep in het leven. Op je 70ste heb je dan ook al best veel troep. Wat voor cadeautje moet er dan gegeven worden? En dan ook nog aan iemand die gelijk op vakantie gaat? Tja, ik ga op reis en ik neem mee..?
Een Tas!
Met Merijn vilt ik een tas. Heel onopvallend belt ze eerst met Oma welke kleuren oma het mooiste vind.. en "jaha, waarvoor? dat mag je niet weten...."
Het is mooi weer dus gaan we lekker in de tuin aan de slag.


Eerst een patroontje leggen: hartjes moeten het worden.


 Malletje ertussen. Een voor en een achterkant leggen.




De binnenkant wordt van grijze wol.

Na het natmaken en zepen eerst rustig rollen en later lekker gooien en smijten.


En dit is het resultaat.


5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tas!! Wat zal (o)ma daar blij mee zijn!
    En wat leuk dat je laat zien hoe je de tas maakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die is mooi geworden! En leuk om te zien hoe jullie die hebben gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen