dinsdag 17 mei 2011

kinderpraat

Deze kinderpraat had ik al eerder willen opschrijven. Kinderpraat over Moederdag en over een oog.

Moederdaggeheim.
Fhay heeft op school een moederdagcadeautje voor mij gemaakt. Dat moet uiteraard een groot geheim blijven. Hoe moeilijk dat is voor zo'n kleine dame blijkt uit de volgende conversatie.

Fhay : "Jij weet vast niet wat ik heb gemaakt"
Ik: "Nee, mag ik het weten"
Fhay: "Neehee, het is heel geheim..... "

Fhay: "Jij kan vast niet raden wat voor een sieraad ik heb gemaakt..... 
je kan vast niet raden dat het met een aa begint...."
Ik: "nee, dat is heel moeilijk......"
Fhay: "raad dan.."
Ik: "uhhm... een appel?"
Fhay: "Nee, (lacht mij uit, die domme mamma).. dat is toch geen sieraad."
"Mam,... hou jij van goud?"

Pff.. moeilijk hoor, zo'n geheim bewaren.




Oog

In Rotterdam zijn we in een katholieke kerk geweest.
Fhay heeft er uitgebreid rond gekeken.
De volgende week hebben we een vriendinnetje op bezoek en volg een gesprek:

Fhay: "Ik heb het oog van god gezien."
A:"Het wat?"
Fhay: "Het oog van god!"
A: "Het wat?"
Merijn: "Kijk, ik heb een oog, jij hebt ook een oog en god heeft een oog."
Fhay: "Ja.. een blauw oog."



1 opmerking: